قوزلو كندينين وئبلاگينا خوش گلميسينيز

قوزلو كندينين وئبلاگينا خوش گلميسينيز.
استفاده از مطالب تنها با ذکر نام و آدرس وبلاگ مجاز است.

۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

شوله لر دره سی Şülələr Dərəsi


یوخاری شوله از آبشار های زیبای
روستای قوزلو
شوله لر دره سی (به فارسی دره آبشارها) با داشتن ده ها آبشار بزرگ و کوچک یکی از نقاط مهم و دیدنی روستای قوزلو است. با توجه به ویژگی ها خاص و منحصر به فرد این دره به مانند تعداد بی شمار آبشار ریز و درشت و همچنین طول نسبتا زیاد آن و همچنین همراهی با جلوه طبیعی منطقه به مانند کوه و سنگ و درخت؛ در صورت شناسانده شدن به صورت یک جاذبه طبیعی و با فراهم کردن خدمات گردشگری در اطراف آن می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های منطقه مغان و استان اردبیل درآید.
این دره در شعبه قوزلو چایی Qozlu Çayı رودخانه اوجرلو چای Ücərlü Çay واقع شده و از آبشارهای مهم آن می­توان به بویوک شوله Böyük Şülə، قیزیل قایا شوله سی Qızıl Qaya Şüləsi، یوخاری شوله Yuxarl Şülə و... اشاره کرد.
بویوک شوله، بزرگ ترین آبشار
دره شوله لر دره سی
بویوک شوله با ارتفاع حدود 21 متر، در حد فاصل روستاهای قوزلو و شاوون و یوخاری شوله با ارتفاع 16 متر در 300 متری جنوب شرقی روستا از دیدنی ترین آبشارهای آن می باشد.
آبشارهای دیگر با ارتفاع­های زیر 16 متر به صورت متوالی در طول دره قرار گرفته اند. در پایین دست رودخانه قوزلو چای – نرسیده به روستای شوون Şovun و بعد از بویوک شوله، آبشار خاصی وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لوطفا نظرينيزي توركجه يازين